Kaski motocyklowe

Pielęgnacja kasków

Czyszczenie i pielęgnacja kasku powinna być wykonywana regularnie. Do tego celu używamy...

Interkomy / komunikacja

To jedna z tych rzeczy, które początkowo mogą wydawać się zbędnymi gadżetami, do czasu, gdy nie zaczniemy jej...

Kaski dziecięce

W naszej ofercie nie mogłoby zabraknąć oferty dziecięcej. Kaski dziecięce mają niezwykłe zadanie,...

Kaski integralne

Motocyklowe kaski integralne to takie, w których szczęka jest jednolitą całością z resztą kasku,...

Kaski szczękowe /...

Motocyklowe kaski szczękowe największym zainteresowaniem cieszą się u osób, których większość...

Kaski otwarte / jet

Ten rodzaj kasku najczęściej wybierają osoby, które najwięcej jeżdżą po mieście, ale również zwolennicy wszelakich...

Kaski cross / enduro /...

Najbardziej wyróżniające się kaski spośród pozostałych.Przeznaczone są...

Części i akcesoria do...

Akcesoria i części zamienne - jeśli nie możesz tu znaleźć części do swojego kasku, to koniecznie się z nami...

Kominiarki

Kominiarki motocyklowe należą do akcesoriów posiadających wiele zadań. Różnią się materiałem, z...

Kołnierze, maski, chusty

Kołnierze mają za zadanie chronić naszą szyję przed przewianiem i wychłodzeniem. Stanowią także dobrą barierę...

Jest 168 produktów.

Pokazano 1-12 z 168 pozycji

Aktywne filtry

Kaski motocyklowe

Podstawowym elementem stroju jest kask motocyklowy. W Europie nazwa ta dotyczy wyłącznie kasków z certyfikatem ECE R 22-05, który definiuje minimalny standard bezpieczeństwa. Wszystko co nie było w stanie zdobyć nawet tego certyfikatu można nazwać najwyżej nakryciem głowy, które zabezpieczy nas najwyżej przed wiatrem. Oczywiście wszystkie kaski z naszej oferty mają ten i inne certyfikaty.

Wybór na naszym rynku jest naprawdę duży, zaczynając od kasków crossowych poprzez kaski szczękowe, aż po kaski integralne. Te najbardziej bezpieczne zbudowane są z kompozytów włókna szklanego, carbonu i kevlaru.

Jak widzisz różnorodność w segmencie kasków jest naprawdę duża, dlatego przed zakupem warto zmierzyć jak najwięcej rodzajów, modeli, marek, aby wybrać ten, który będzie nam najbardziej pasował i spełniał wszystkie funkcje, których od niego oczekujemy.

Jak wybrać kask motocyklowy

Wybór kasku zależy od tego jak i gdzie będziemy jeździć: jako kask turystyczny najczęściej polecamy kask szczękowy, modułowy - możliwość uniesienia lub wypięcia części szczękowej ceniona jest przez motocyklistów, którzy lubią porozmawiać, napić się kawy lub zapalić bez zdejmowania kasku. Natomiast kask sportowy z definicji ma zapewniać maksimum bezpieczeństwa, które oferują kaski integralne i to najlepiej z materiałów kompozytowych z wykorzystaniem włókna węglowego (carbon). Kaski miejskie sprawdzą się dojazdach do pracy czy szkoły. Wielu z nas ze względu na wygodę wybiera kaski otwarte (jet), natomiast do jazdy terenowej niemal zawsze wykorzystuje się kaski crossowe, które nie mają wizjera (używamy wtedy gogli), posiadają daszek i mocno wysuniętą szczękę. Odmianą terenowo-turystyczną są kaski adventure, różniące się od crossowych obecnością wizjera. Jednak m.in. daszek obecny w tych kaskach dyskwalifikuje je w jeździe szybkiej, w której napór wiatru może usiłować zdjąć kask z głowy! Gdy zdecydujemy się już jakiego rodzaju kasku potrzebujemy należy przymierzyć przynajmniej kilka kasków różnych marek, gdyż różnią się one bardzo istotnie kształtem głowy - jedne są wyższe/głębsze, inne szersze, czy krótsze. Niewielkie różnice proporcji mogą występować nawet między modelami jednej marki. Na tym etapie warto zignorować cenę, by sprawdzić który kask najlepiej nam "leży". W naszej ofercie mamy kaski z Europy, USA oraz Azji czyli odpowiednio Airoh i Nexx, Bell i Fox oraz HJC. Zupełnie inną kategorią są kaski dziecięce.
Rozpiętość cen kasków jest bardzo duża. Najtańsze kaski certyfikowane można kupić już poniżej 200zł, a kosztujące ponad 3000zł nie są najdroższe. Największy wpływ na cenę ma materiał skorupy, a także jego wyposażenie. Za nieco wyższą cenę można zdobyć kask z ciekawą grafiką, a nawet repliki zawodników czy upodobnione do wizerunków bohaterów filmowych, a nawet bajek :)

Jakie są typy kasków motocyklowych

Kask integralny, szczękowy czy modułowy? 

Kask integralny jako najbezpieczniejszy jest oczywistym wyborem do jazdy sportowej. Turyści mają już jednak nad czym się zastanowić. Część szczękowa unoszona w górę (czy nawet na tył kasku) jest rozwiązaniem bardzo wygodnym w jeździe codziennej i turystycznej, co dla wielu z nas jest niemal najważniejsze. Rozwiązanie to ma jednak kilka wad: po pierwsze solidne zawiasy szczęki do dodatkowa waga, po drugie pojawiają się dodatkowe szczeliny i krawędzie, na których powstają zawirowania powietrza, które z kolei powodują dodatkowy hałas. Najistotniejsze jest jednak to, że szczęka unoszona niemal zawsze oferuje słabszą ochronę od stałej. Trzeba też wspomnieć o kaskach modułowych, czyli takich, w których szczękę można zupełnie wypiąć w kilka sekund i otrzymać kask otwarty. Niestety ochrona szczęki jest najsłabsza w porównaniu z wcześniej wymienionymi, ale za to wygoda użytkowania dla wielu motocyklistów jest bezcenna. Z drugiej strony mamy w ofercie wiele kasków integralnych zbudowanych z myślą o turystyce i jeździe miejskiej, które mają np. blendę przeciwsłoneczną czy specjalnie zaprojektowaną wentylację.

Kaski otwarte 

Najbardziej cenione przez osoby dojeżdżające do szkoły czy pracy, użytkowników skuterów oraz wielbicieli klasyki. Producenci tworzą wiele modeli kasków otwartych z myślą o każdej z tych grup i nadają im różne kształty oraz wyposażenie. Dla wielbicieli chopperów i cruiserów budowane są najprostsze w formie i wyposażeniu. Użytkownicy skuterów, szczególnie ci młodsi, chętnie wybierają kaski jet, o bardziej dynamicznych kształtach, z blendą, dłuższym wizjerem i bardziej rozbudowaną wentylacją, a więc bardziej praktyczne w codziennej jeździe miejskiej.
Kaski cross, ATV, enduro, adventure Kaski crossowe, do krótkich, dynamicznych przejazdów w terenie mają specyficznie wysuniętą szczękę i daszek by dostosować je do najczęstszych wypadków w terenie (uderzenia od przodu). Oprócz tego charakterystyczny jest brak wizjera i stosowane zamiast niego gogle. Tego typu kaski nie nadają się jednak do szybkiej jazdy szosowej. Bardzo podobne są kaski enduro, które różnią się głównie obecnością wizjera. Kaski Adventure tworzone z myślą o szybszych i znacznie dłuższych wyprawach szosowo-terenowych na pierwszy rzut oka można pomylić z wczesniejszymi, jednak ich kształt jest już bardziej aerodynamiczny, mają wizjer i często blendę i ogólnie bliżej im do integralnych kasków szosowych, a daszek często można szybko zdemontować.

Skorupa kasku motocyklowego

Gdy już zdecydujemy, który typ kasku najlepiej odpowiada naszym potrzebom, kolejnym kryterium będzie wybór materiał skorupy. Jest to o tyle ważne, że ma bardzo duży wpływ na cenę, ale i na bezpieczeństwo! Większość producentów oferuje kaski z materiałów termoplastycznych (poliwęglanów, polycarbon) - są one tanie w produkcji i zapewniają podstawową ochronę. O wiele mocniejsze są kaski z kompozytów włókna szklanego. W wielkim uproszczeniu włókna w skorupie kasku można porównać do zbrojenia w betonie - różnica wytrzymałości jest ogromna! Najmocniejsze (i często najlżejsze) są kaski z kompozytów włókien węglowych (carbon), aramidowych (Kevlar), szklanych i organicznych - takie kompozycje są drogie w produkcji, ale dają niezrównaną ochronę!
EPS, EPP, EPO Te skróty odpowiadają materiałom mającym za zadanie pochłaniać energie uderzenia. Są umieszczone między skorupą, a miękką wyściółką kasku. Standardowo używany jest EPS, ale np. Bell w modelach z systemem Flex stosuje też warstwę EPP i EPO. Materiały te mają różną gęstość i różnie pochłaniają energię uderzenia - taki zestaw można porównać do zawieszenia progresywnego. Poza tym nie są one ze sobą sztywno powiązane co pozwala zredukować obrażenia przy uderzeniu rotacyjnym, a przecież takie występują w rzeczywistym świecie. Obecnie testy laboratoryjne obejmują tylko uderzenia prostopadłe, więc zalety tego typu systemów są niestety pomijane. Prostszą wersją tego rozwiązania jest MIPS - tutaj do EPS mocowana jest warstwa plastiku. Sekretem jest sposób mocowania pozwalający na pewien zakres obrotu, co również redukuje siły uderzenia rotacyjnego. Rozmiary skorup i EPS Szczególnie w mniejszych rozmiarach kasków warto zwrócić uwagę na ilość rozmiarów skorup i EPS. Chodzi o to, że jeśli dany model kasku produkowany jest w jednej skorupie (XXL)i jednym rozmiarze EPS (XXL), to dostosowanie rozmiaru uzyskiwane jest tylko przez rożną grubość "poduszek" wyściółki, a to bardzo słabe rozwiązanie! Najczęściej spotkamy się z jednym rozmiarem skorupy i dwoma-trzema rozmiarami EPS. Oznacza to, że nawet kask XS będzie miał skorupę XXL, ale grubszą warstwę EPS i wyściółki niż kask XXL. Ideałem jest by każdy rozmiar kasku miał swój rozmiar skorupy i swój rozmiar EPS - jest to jednak rozwiązanie najdroższe w produkcji i niewielu producentów się na nie decyduje.

Zapięcie DD, microclick, microbuckle

Najczęściej spotykane jest zapięcie mikrometryczne zwane też microclick. Zbudowane jest z plastikowego lub metalowego paska z ząbkami oraz "klamrą" z zatrzaskiem. Jego zaletą jest łatwość obsługi i niemal płynna regulacja. Spotkać można też zapięcie microbuckle, które jest w uproszczeniu miniaturą zapięcia pasów bezpieczeństwa w samochodzie. Coraz popularniejsze staje się zapięcie DD - w konstrukcji najprostsze, najodporniejsze na zabrudzenia (np. błotem) i najbardziej niezawodne, i przez to w zasadzie jedyne akceptowane przez sportowców. Od producenta wymaga jednak zastosowania odpowiednich materiałów by wyeliminować jakikolwiek poślizg. Początkujących użytkowników odstrasza zazwyczaj trudność użytkowania, szczególnie w rękawicach, jednak odrobina wprawy powoduje, że zazwyczaj nikt nie wraca do innych zapięć. Nieprawdą jest też, że pasek z zapięciem DD trzeba za każdym razem "rozplątywać" - wystarczy odciągnąć go kciukiem do przodu.


Pinlock, antyfog i pole widzenia

Dobra widoczność jest jednym z najważniejszych czynników bezpieczeństwa motocyklisty. Dobrze gdy inni widzą nas, ale przede wszystkim my musimy widzieć jak najwięcej. Chyba najgorszym wrogiem widoczności motocyklisty jest zaparowanie wizjera. Zazwyczaj producenci pokrywają wizjery warstwą antyfog zapobiegającą parowaniu, ale jej skuteczność i trwałość bywa różna. Można kupić antyfog w sprayu i co jakiś czas czyścić i aplikować od nowa. Najskuteczniejszą metodą jest instalacja wkładki Pinlock. Jest to warstwa grubej folii z uszczelką, która ma uwięzić warstwę powietrza za wizjerem. Dzięki temu a obszarze zakrytym Pinlockiem wizjer będzie o wiele bardziej odporny na zaparowanie. Nazwa tego rozwiązania pochodzi od pinów, na których mocowana jest wkładka. Jeśli wizjer nie jest w nie wyposażony, to wciąż możemy sięgnąć po wkładkę wklejaną, np. Fog city. Zasada działania jest taka sama. Warto zwrócić uwagę na wielkość pola widzenia, zarówno przez sam wizjer jak i przez pinlock, który nie zawsze pokrywa całe pole widzenia i potrafi je ograniczać. Jest to szczególnie ważne w kaskach sportowych, które miewają bardzo wyspecjalizowane kształty wizjerów by np. poprawić widzenie w zakręcie czy przy znacznym pochyleniu głowy. Oprócz ochrony przed zaparowaniem wkładka Pinlock może mieć różne kolory, np. przyciemniane, lustrzane lub nawet fotochromatyczne!


Ochrona wzroku przed słońcem

Wiele kasków posiada tzw. blendę, czyli wewnętrzny przyciemniany wizjer, wysuwany lub chowany w razie potrzeby. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne i dba o bezpieczeństwo przez poprawę widoczności gdy Słońce próbuje nas oślepić. Trzeba jednak pamiętać, że blenda chowa się pod skorupą w miejscu które ma osłaniać nasze czoło, a więc osłabia kask w tym regionie. Dodatkowo większa odrobinę wagę kasku. Dobrze jest też sprawdzić gdzie umiejscowiony jest "włącznik" blendy - oprócz wygodnego dostępu istotne jest by nie był w okolicach ucha, bo wtedy może generować dodatkowy hałas. Blendę można zastąpić wymieniając cały wizjer, lub tylko Pinlock, na ciemny - nie jest to rozwiązanie tak wygodne jak blenda, ale nie osłabia konstrukcji kasku i jest lżejsze. Trzecie rozwiązanie to wizjer lub pinlock fotochromatyczny, czyli taki, który ściemnia się pod wpływem promieni słonecznych. To rozwiązanie również nie osłabia konstrukcji kasku, ani go nie obciąża, jednak z tych trzech jest najdroższe.

Wentylacja

Dobra wentylacja służy nie tylko odprowadzeniu ciepła i wilgoci w upalny dzień. To przede wszystkim dostarczenie świeżego powietrza i odprowadzenie wydychanego dwutlenku węgla, by utrzymać koncentrację i rozsądne myślenie ;) Oczywiście największe znaczenie wydajna wentylacja ma w sporcie, gdzie organizm potrzebuje dużo więcej tlenu, ale i w codziennej jeździe niedostateczna wentylacja może dać o sobie znać. Oprócz kanałów, które mają dostarczać świeże powietrze oddychania i wentylować rozgrzaną fryzurę bardzo ważny jest kanał pod wizjerem - ma on na zadanie "przewiewać" z niego wilgoć zapobiegając zaparowaniu. Pomiędzy nim, a nosem powinien znaleźć się natomiast deflektor, który wydychane gorące i wilgotne powietrze skieruje w dół, z dala od wizjera.
Wyściółka Wyściółka w kasku odpowiada za komfort jak i za dopasowanie kasku. W tańszych modelach bywa też elementem regulującym rozmiar. Powinna być wykonana z materiałów odpornych na zużycie, w tym na twardy męski zarost. Przy tym ma być też miła w dotyku, nie podrażniać skóry i nie wywoływać uczulenia. W wielu modelach możemy też liczyć na dodatek srebra lub innych rozwiązań powstrzymujących rozwój bakterii powodujących niemiłe zapachy. Niezależnie od tego czy używamy kominiarki czy nie, to od czasu do czasu trzeba wyściółkę wyczyścić. Są na rynku środki do czyszczenia wnętrza kasku, ale najlepiej jest ją po prostu delikatnie wyprać - obecnie większość kasków ma taką możliwość. Coraz częściej możemy spotkać rozwiązania umożliwiające wyjęcie poduszek policzkowych bez zdejmowania kasku - pozwala ono ratownikom zdjąć kask bez dodatkowego obciążania kręgosłupa!


Interkom motocyklowy

Interkom motocyklowy zazwyczaj postrzegany jest jako wygodny gadżet do plotkowania i słuchania muzyki w trasie. Jeśli jednak pomyślimy o podłączeniu do telefonu z aplikacją informującą o niebezpieczeństwach lub o tym, że kumpel jadący przed nami może ostrzec nas przed "atrakcjami" to system łączności staje się kolejnym sposobem na podniesienie bezpieczeństwa. Oczywiście wciąż mamy możliwość korzystania z podpowiedzi nawigacji, rozmawiania przez telefon czy nawet CB. Wiele kasków na rynku ma możliwość zainstalowania dedykowanych interkomów, co pozwala ukryć elektronikę w skorupie kasku, a więc m.in. zminimalizowania zawirowań powietrza na centralce.


Najważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort

W ostatnich latach wraz z rozwojem technologii bardzo dynamicznie rozwinęły się kaski motocyklowe. Większość współczesnych podstawowych kasków daje większą ochronę niż najbardziej zaawansowane konstrukcje sprzed dekad. Nieporównywalnie też wzrósł komfort i funkcjonalność pozwalając zaspokoić niemal wszystkie potrzeby i zachcianki motocyklistów i motocyklistek, a nawet motocykliściątek ;) Trzeba tylko wiedzieć czego chcemy. Z drugiej strony tak szeroki wybór może przyprawić o ból głowy - ale od tego jesteśmy my!

W razie jakichkolwiek wątpliwości chętnie pomożemy kask wybrać, a i po zakupie wesprzemy radą i pomocą w rozwiązaniu ewentualnych problemów.

Rejestracja nowego konta

Masz już konto?
zaloguj się lub Zresetuj hasło